Skip to main content

10 jaar, 10 vragen, 10 mensen.

De Consumentenombudsdienst bestaat dit jaar 10 jaar en dat laten we niet onopgemerkt voorbij gaan. Gedurende tien jaar hebben we heel wat gedaan. Geluisterd, gepraat, gezwegen, gelachen, gevloekt, gezucht, geschreven, herschreven, geschrapt, overwogen, heroverwogen, bemiddeld en verzoend. Dat deden en dat doen we niet alleen. Gaandeweg bouwden we een vertrouwensrelatie uit met heel wat mensen en organisaties. En die laten we nu even aan het woord. Tien vragen aan tien mensen over tien jaar COD.

VANDAAG: Een onbekende die we op straat tegenkwamen


1. Zouden we u een aantal vragen mogen stellen voor op onze website en sociale mediakanalen?

Ja nauurlijk, geen probleem!

2. Kan u zichzelf kort even voorstellen?

Mijn naam is Alison, ik ben 33 jaar en ik ben sportcoach in Brussel.

3. En houdt u van winkelen?

Ja, dat gebeurt wel eens.

4. En hebt u toevallig gehoord van de Consumentenombudsdienst?

Nee, dat niet.

5. Wat roept die naam bij u op?

Consumptie, aankopen doen, misschien de wetten die consumenten beschermen…

6. Heeft u ooit al een probleem gehad met een bedrijf, of het nu ging om een aankoop, een reis, werken die u hebt laten uitvoeren,…?

Ja, het kan gebeuren dat je een bestelling plaatst op een website en dat het product niet geleverd wordt zoals je het had besteld. Of je koopt iets in een winkel en het product gaat heel snel kapot omdat bijvoorbeeld de kwaliteit erg bedenkelijk is.

7. Stel dat u een probleem had met uw koelkast, een probleem met de garantie bijvoorbeeld. Zou u dan naar de rechter stappen om het probleem met de winkel op te lossen?

Ja, ik denk het wel. Dat is heel goed mogelijk.

8. Wat als u, in plaats van naar de rechter te gaan, te horen kreeg dat er voor dit soort problemen een ombudsdienst bestaat die snel, gratis en toegankelijk is?

Dat zou nog beter zijn! Dat zou me heel wat tijd besparen en het zou ook een pak administratie en papierwerk voorkomen, stel ik me zo voor.

9. Kent u iemand in uw omgeving die momenteel met dit soort problemen kampt voor wie een beroep op onze dienst nuttig zou kunnen zijn?

Ja, er zijn er vast wel een paar. Dat gebeurt in feite erg vaak. Dus ik denk wel dat ze geïnteresseerd zouden kunnen zijn.

10. De COD bestaat dit jaar 10 jaar, wat zou je hen nog willen toewensen?

Ik wens hen alle goeds en hoop dat ze blijven bestaan. En dat mensen zich ervan bewust zijn en de dienst steeds meer gebruiken!

 

Consumentenombudsdienst

Een autonome openbare dienst die gratis bemiddelt tussen consumenten en ondernemingen.

Dossier indienen

Adres

Koning Albert II-laan 8 Bus 1 - 1000 Brussel
Tel.: 02/702.52.00
Fax.: 02/808.71.20
Ondernemingsnummer : 0553.755.479

Copyright : Consumentenombudsdienst

X
Welkom op onze website