Skip to main content

Op vrijdag 21 november 2025 viert UNIZO al voor de 12e keer de Dag van de Ondernemer in België. Ondernemerschap wordt in de kijker én in de bloemetjes gezet. Daar doen we graag aan mee. Want zonder ondernemers geen… consumentengeschillen?

De Consumentenomudsdienst zoekt naar oplossingen bij geschillen tussen consumenten en ondernemingen. En dat kan over tig verschillende situaties gaan. Een nieuwe wagen valt zonder reden in panne, een trouwkostuum gaat verloren in de droogkuis, de beloofde terugbetaling van een voorschot verschijnt maar niet op je rekening of een pas geplaatste keuken vertoont ernstige gebreken. Een kniesoor zou durven denken dat wij elke dag met een overdosis negativiteit geconfronteerd worden.

Maar dit is niet de volledige waarheid. Want even vaak krijgen wij na een dag al bericht dat het trouwkostuum werd gevonden of de terugbetaling goed is doorgekomen. Even vaak hebben wij constructieve en verhelderende gesprekken met ondernemers die actief meewerken aan een oplossing en die een nieuwe keuken komen plaatsen of de nieuwe wagen zonder dralen komen ophalen en herstellen.

Er gebeuren elke dag duizenden transacties en er worden nog meer contracten afgesloten. Het absolute gros daarvan veroorzaakt enkel een glimlach bij de partijen. Dat er af en toe ook problemen opduiken is onvermijdbaar. Bij de Consumentenombudsdienst proberen we die geschillen snel, gratis en eenvoudig op te lossen. Daarvoor kunnen we gelukkig erg vaak rekenen op de constructieve medewerking van heel veel ondernemers.

Ook van ons dus een welgemeende proficiat!

Consumentenombudsdienst

Een autonome openbare dienst die gratis bemiddelt tussen consumenten en ondernemingen.

Dossier indienen

Adres

Koning Albert II-laan 8 Bus 1 - 1000 Brussel
Tel.: 02/702.52.00
Fax.: 02/808.71.20
Ondernemingsnummer : 0553.755.479

Copyright : Consumentenombudsdienst

X
Welkom op onze website