Skip to main content

Ombudsman.be, het Belgische netwerk van de ombudsmannen, organiseert in oktober een OmbudsTour langs elf steden. Aan onze ombudsstand of via aparte infosessies tonen we je graag aan dat er altijd een ombudsman is om je te helpen!

Ombudsman.be bestaat zowel uit ombudsdiensten die actief zijn op het institutionele niveau en bemiddelen tussen de burger en de overheid als uit sectorale ombudsdiensten die bemiddelen tussen consumenten en ondernemingen.

“De ombudsman is een bemiddelaar die tussenbeide komt wanneer een persoon een probleem heeft met een overheidsdienst of een bedrijf en er niet in slaagt om dit met de betrokken dienst op te lossen. De ombudsman tracht een oplossing te vinden, biedt antwoorden en doet, indien nodig, aanbevelingen om de dienstverlening te verbeteren” aldus Marc Bertrand, voorzitter van Ombudsman.be.

Wanneer?

Van 9 tot 20 oktober 2023

Wat?

De OmbudsTour bestaat uit twee delen:
• Een stand in het centrum van de stad, waar de ombudsmannen de mensen zullen ontmoeten, hun vragen beantwoorden en eveneens advies geven.
• Een infosessie voor de partners, om het concept ‘ombudsman’ toe te lichten en het netwerk Ombudsman.be voor te stellen.

Download het rapport
Download

Consumentenombudsdienst

Een autonome openbare dienst die gratis bemiddelt tussen consumenten en ondernemingen.

Dossier indienen

Adres

Koning Albert II-laan 8 Bus 1 - 1000 Brussel
Tel.: 02/702.52.00
Fax.: 02/808.71.20
Ondernemingsnummer : 0553.755.479

Copyright : Consumentenombudsdienst