Skip to main content

Hieronder vind je de meest gestelde vragen over de Consumentenombudsdienst. Kan je het antwoord op je vraag niet vinden? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Wat doet de Consumentenombudsdienst?

Wat doet de Consumentenombudsdienst niet?

Kan ik mij voor elk geschil tot de Consumentenombudsdienst richten?

Hoe weet ik of een onderneming Belgisch is? Waar vind ik meer informatie over ondernemingen?

Moet ik eerst proberen om zelf een oplossing te vinden met de onderneming?

Ik heb mijn zaak al ingeleid voor de rechtbank. Kan de Consumentenombudsdienst nog tussenkomen?

Binnen welke termijn mag ik een antwoord verwachten ?

Wanneer wordt mijn aanvraag als volledig beschouwd ?

Wanneer wordt mijn aanvraag als ontvankelijk beschouwd?

Wat is het verschil tussen een onvolledige en een niet-ontvankelijke aanvraag?

Moeten de partijen zich houden aan de aanbevelingen van de Consumentenombudsdienst?

Welke stappen kan ik nog nemen na tussenkomst van de Consumentenombudsdienst?

Hoe wordt de Consumentenombudsdienst gefinancierd ?

Wat is de bijdrage die ondernemingen moeten betalen?

Moet ik betalen om mijn klacht te laten behandelen door de Consumentenombudsdienst?

Kan er verjaring optreden tijdens de behandeling van mijn klacht bij de Consumentenombudsdienst?

Moet ik mijn betwiste facturen betalen tijdens de behandeling van mijn klacht bij de Consumentenombudsdienst?

Wat kan ik doen als mijn aanvraag geen betrekking heeft tot de buitengerechtelijke geschillenregeling van de Consumentenombudsdienst?

Behandelt de Consumentenombudsdienst ook grensoverschrijdende geschillen?

Kan ik beroep aantekenen tegen een aanbeveling van de Consumentenombudsdienst?

Hoe verwerkt de COD mijn persoonsgegevens?

Consumentenombudsdienst

Een autonome openbare dienst die gratis bemiddelt tussen consumenten en ondernemingen.

Dossier indienen

Adres

Koning Albert II-laan 8 Bus 1 - 1000 Brussel
Tel.: 02/702.52.00
Fax.: 02/808.71.20
Ondernemingsnummer : 0553.755.479

Copyright : Consumentenombudsdienst