Een autonome openbare dienst die gratis bemiddelt tussen consumenten en ondernemingen en probeert hun geschillen op te lossen.
Een snelle, gratis en onpartijdige procedure
Bij de Consumentenombudsdienst proberen we problemen op te lossen. We zorgen er eerst samen voor dat je dossier volledig is en nemen dan contact op met de onderneming. We luisteren natuurlijk ook naar hun verhaal en proberen dan de beide standpunten te verzoenen. Dat doen we allemaal op de manier die jij verkiest: per mail, via de telefoon of je komt even op bezoek. Elk dossier proberen we binnen de 90 dagen af te ronden.
Onze diensten
Informeren
Heb je vragen over je rechten en plichten als consument of onderneming? Wil je weten hoe je snel en eenvoudig problemen oplost buiten de rechtbank om? Wat het verschil is tussen een ombudsman en een rechter?
Meer weten
Doorverwijzen
Afhankelijk van je probleem en je situatie zijn er verschillende diensten die je beter kunnen helpen. Wij verwijzen je graag gericht door zodat je meteen bij de juiste dienst terechtkomt.
Meer weten
Bemiddelen
Wens je graag een snelle, gratis en onpartijdige bemiddeling opstarten? Onze experts staan voor je klaar!
Meer weten
Ook voor ondernemingen !
Bemiddeling is een manier om geschillen snel en eenvoudig op te lossen. Beide partijen vermijden een lange en onzekere procedure en kiezen voor een duurzaam herstel van de relatie.
De Consumentenombudsdienst faciliteert als onpartijdige tussenpersoon de communicatie tussen beiden en helpt actief mee zoeken naar een oplossing.
Leer hier meer over buitengerechtelijke geschillenregeling
Nieuws
Consumentenombudsdienst
Een autonome openbare dienst die gratis bemiddelt tussen consumenten en ondernemingen.
Adres
Koning Albert II-laan 8 Bus 1 - 1000 Brussel
Tel.: 02/702.52.00
Fax.: 02/808.71.20
Ondernemingsnummer : 0553.755.479
Lees ons : Toegankelijkheidsverklaring
Copyright : Consumentenombudsdienst